Samle alt i Teams

26. apr, 2019Microsoft, Office 365, Teams

Vi er ferdige med interne eposter, hundre portaler med egne passord og uendelige versjoner av samme fil. Nå skjer alt i Teams.

Microsoft har flekset musklene ei stund og samlet alle de kjente og kjære funksjonene i èn app: Teams. Vår klare oppfordring framover er derfor: bli venn med teams. Bruk det for det det er verdt, og la hverdagen umiddelbart bli mer sømløs og mindre støyete!

 

 

Her har du noen av grunnene til at du ikke vil jobbe uten teams.

1. Samle alle prosjekt, arbeidsgrupper o.l på èn plass

Toppområdene som du ser i bildet under: Kristiansund og Adcom-kjeden kalles teams. Underområdene som Generelt, GDPR og Mandagsmøter kalles kanaler. Her setter man om det som passer for din bedrift – det vil variere veldig fra organisasjon til organiasjon hvordan det lønner seg å sette det opp – og dette kan vi selvsagt hjelpe dere med! Når man lager teams og kanaler kan du velge om de er private (kun synlig for inviterte) eller offentlige (innad i organisasjonen, altså for alle som har en konto med @dinbedrift.no). Du kan også invitere eksterne, for eksempel kan man lage et prosjektområde med en kunde for å samarbeide om fremgang og ha god samhandling underveis.

 

 

 

2. Hold samtaler i tråder med kommentarer, innspill og spørsmål ryddig under hverandre på prosjektsiden. Med andre ord: IKKE MER INTERNMAIL!!!

Du kan enkelt skrive poster, kunngjøringer eller spørsmål i en kanal. Svarene kommer ryddig under samme tråd slik man er vant til fra f.eks Facebook. Du kan også tagge folk ved å bruke @ foran navnet deres, eller gi en like til en kommentar.

La oss bare være enige om at vi er lei av «svar til alle», «Rune mente at….» og mange minutter med mailsortering for å finne ut av hvem som sa hva – og hvor gikk mailen? Har alle fått beskjed? I Teams kan du f.eks be alle gi en like når de har lest kunngjøringen, for å deklarere at de har lest det!

TOMMEL OPP!

 

 

 

3. Full oversikt over møter, både nettmøter og fysiske møter

Skype for business er integrert i Teams-appen, og heter nå Teams-møter, men fungerer helt likt. Her ser du et eksempel på en agenda med både digitale og fysiske møter. Du kan enkelt bli med i et nettmøte ved å klikke på «bli med»-knappen. Stort ryddigere enn dette blir det ikke.

 

 

 

4. Mulighet til å skreddersy toppfaner etter behov pr. prosjekt eller tema

I toppen på hver kanal har du faner, der kan du selv velge hva som er fornuftig å ha lett tilgjengelig for kanalen. Filer ligger der automatisk, og er kanalens dokumentbibliotek. Hvis man f.eks skriver møtenotater i et digitalt møte kommer det automatisk opp som en fane som inneholder alle historiske møtenotater i ei OneNote-blokk. Du kan velge å ha en Wiki-side med nyttige ressurser og artikler for fagområdet, eller et excelark med budsjett. Her er det rett og slett bare å velge og vrake.

Her ser du en del av de appene du kan legge til i faner i kanalen. Her er det mye stilig som kan gjøre arbeidsdagen både mer effektiv og gøy!

 

Her er det altså uendelige muligheter, og vi tar gjerne en prat om hvordan Teams kan gi dere tid og struktur i arbeidshverdagen.

Kontakt oss for en prat om Teams

Vi har så mange fantastiske mennesker i Adcom, alle har hvert sitt hovedområde, men de fleste kan svare på det meste og det er ingenting vi ikke løser sammen. Ta gjerne kontakt med oss for å prate om hvordan vi kan hjelpe deg å digitalisere. Vi brenner vi for å levere løsninger som gir deg tid. Tid til egen kjernevirksomhet, tid til egne kunder eller tid til en bekymringsløs fritid.

Likte du det du leste og vil ha mer? Fyll ut skjemaet under da vel!

* indicates required

Host Adcom Kristiansund

Design Linn Alnes Djuvsland

Personvernerklæring

© 2019 Adcom

Mange av bildene er fra
Unsplash

FØLG OSS!

KONTAKT OSS!

Adcom Førde:                 57 72 35 00
Adcom Kristiansund:      71 67 84 90
Adcom Molde:                 71 25 06 40
Adcom Namsos:              74 21 90 20
Adcom Narvik:                76 94 43 77
Adcom Steinkjer:           74 16 70 00
Adcom Søre Sunnmøre:  70 05 51 50

13 + 6 =

Share This

Liker du det du ser?

Del det med vennene dine da vel!