Tips i Teams: Synkronisering
Microsoft Teams er et av verktøyene som gjør at vi kan arbeide like effektivt hjemmefra, som på jobb!Visste du at filene og dokumentene du har inne i Teams, kan synkroniseres ned til et eget filbibliotek på skrivebordet ditt? Dette gjør at du kan jobbe med filer...
Webinar, muligheter i Teams
Del 3 går vi alle mulighetene i Teams (og det er mange). Se agenda og meld deg på her.
Webinar, samhandling i Teams
Del 2. går vi gjennom hvordan man kan samarbeide godt i Teams. Se agenda og meld deg på her.
Webinar om Teams, basic
Vi ønsker å stå sammen med dere i den nye hverdagen med teams. Del 1 går vi gjennom basics. Se agenda og meld deg på her.
Ergonomi for bedre produktivitet hjemmefra
Neste tema i sjekklisten for hjemmekontoret er ergonomi - «Vitenskapen om utforming og bruk av arbeidsredskaper, og tilrettelegging av arbeidsplassen slik at du arbeider mest mulig effektivt, uten yrkesskader eller ubehag.» (Kilde: Arbeidstilsynet) Helsemyndighetene i...
Tips i Teams: Feste en kanal i toppen av Teams-oversikten
Nytt tips fra oss i Teams: hvordan kan du feste en kanal i toppen av Teams-oversikten?Å festen en kanal i toppen av teams-oversikten din, kan være smart å gjøre på kanalene du jobber mye med. Da får du en snarvei til kanalen. Feste en kanal i toppen av Teams 1....
Sjekk sikkerheten på ditt hjemmekontor
Siden så mange jobber hjemmefra i disse korona-tider, har vi laget en detajlert sjekkliste for sikkerheten på ditt hjemmekontor. Dette bør du ta hensyn til, på ditt hjemmekontor:
Tips i Teams: Private kanaler
Microsoft Teams er et av verktøyene som gjør at vi kan arbeide like effektivt hjemmefra, som på jobb! Er du en av dem som irriterer deg grønn over all internmail du mottar i løpet av en dag? Bruker du lang tid på å lete etter en fil en kollega sendte deg forrige uke,...
Hvordan endre åpningstid eller talemelding i Telia Bedriftsnett
Med bedriftsnett fra Telia kan du administrere sentralbordet fra mobilen eller via desktop! Vi er inne i en tid hvor fleksibilitet og hjemmekontor er den nye hverdagen for mange. Derfor kan det være nyttig for dere som har Telia Bedriftsnett å vite hvordan dere kan...
Vinterkampanje på hodesett- og konferanseløsninger!
Alle som kommuniserer med andre i arbeidshverdagen vet hvor viktig lydkvaliteten i samtaler og konferanser er. Skal man gjennomføre kundemøter eller konferansemøter på best mulig måte kan man ikke ta til takke med lav kvalitet og dårlig brukeropplevelse.I hele mars...
Tiltak rundt Koronaviruset
Vi i Adcom har satt i verk en rekke tiltak for å møte utfordringene fra Koronavirus-pandemien.- Vi har innført et strengt hygieneregime - Personell benytter seg av hjemmekontor så langt det er mulig - Kundebesøk foretas kun når det er helt nødvendig, all annen...
Webinar om lønn og HR
Vi kjører webinar om Lønn og HR. Her får du en god innføring i mulighetene som finnes med et skybasert lønnssystem. Har du tenkt på å effektivisere rutinene i din bedrift? Hvordan kan du digitalisere, og hvilke fordeler får du av det?
Nyheter, tips og muligheter med Telia
Vi gir deg nyheter, tips og mulighetene med Telia framover. 5G på Nordmøre, kostnadsdeling og hvordan få mer data med Vipps? Vi i Adcom Kristiansund og Telia inviterer til brukerdag med lunch på Scandic Hotell torsdag 12.Desember kl.10:30 – 13:00.
Vet du forskjellen på en brannmur med og uten pakkeinspeksjon?
Sikkerhet i en hverdag der det meste foregår digitalt har aldri vært viktigere. I dagens digitale verden hvor IoT og skyløsninger dominerer, kan det være vanskelig å vite om man er godt nok sikret mot innbrudd og skadelig programvare. Sikkerhet har aldri vært...
Abonner på godt trådløst nett
Mange bedrifter sliter med dårlige trådløsnettverk. Vi har sett et skrikende behov for hjelp til å drifte trådløsnettverkene ute hos kundene våre, og har derfor begynt å levere «wifi som en tjeneste». Adcom eier utstyret og fjerndrifter løsningen – alt for en fast, månedlig sum. Det er rimeligere enn du tror – så spør oss gjerne om råd, og et tilbud på løsning hos dere!
Vismas Digitale Index for 2019 er her!
Digital Index er en undersøkelse om digital modenhet i norske bedrifter. Over 1500 daglige ledere og økonomiansvarlige har rangert i hvilken grad bedriften har digitalisert sentrale økonomiske og administrative prosesser.
Visste du at du kan spare tid med Microsoft Flow?
De fleste av oss bruker Microsoft Office 365 – men utnytter vi potensialet som ligger i programvaren fullt ut? I dagens blogginnlegg skal vi presentere Microsoft Flow, en av de fantastiske og nyttige appene som ligger tilgjengelig i Office 365.
Spar tid med Evoko møteromsplanlegger!
Er du lei av dobbelt-booking, forvirring og møter som blir forstyrret av at noen banker på døren?Da er vår møteromsplanlegger løsningen for deg! Vi er leverandør av Evoko Liso som gir deg full oversikt over dine møterom både direkte på panelet ved møterommet, men også...
Vi søker nysgjerrig økonom i Førde
Vi ser etter eit nytt hovud som har energi og driv til å jobbe med Noregs råaste økonomisystem i skya. Er du offensiv og har lyst til å tenkje nytt når det gjeld økonomiløysingar?
Det er straks klart for Vismas Community Live!
Ønsker du å vite hvordan du kan spare mer tid? Da er Visma Community Live noe for deg! Arenaen gir deg full gjennomgang av oppdateringer og nyheter innen Vismas programvare. Det kjøres 30 ulike webinarer med 45 minutters varighet i tidsrommet 21.-25. oktober 2019! Og det beste av alt: dette serveres deg rett fra kontorpulten din – helt gratis!
FØLG OSS!
KONTAKT OSS!
Adcom Førde: 57 72 35 00
Adcom Kristiansund: 71 67 84 90
Adcom Molde: 71 25 06 40
Adcom Namsos: 74 21 90 20
Adcom Narvik: 76 94 43 77
Adcom Steinkjer: 74 16 70 00
Adcom Søre Sunnmøre: 70 05 51 50